Úprava poznámek z UPG
This commit is contained in:
parent
379779beb5
commit
247b469959
|
@ -11,10 +11,12 @@
|
|||
- zvětšení 4x metodou nejbližšího souseda
|
||||
- nejjednodušší, nejrychlejší
|
||||
- obvykle nevhodné
|
||||
- z [00 40 80 80] dostanu [00 00 00 00 40 40 40 40 80 80 80 80 80 80 80 80]
|
||||
- zvětšení 4x metodou (bi)lineární interpolace
|
||||
- jednoduché a rychlé
|
||||
- stardardní volba pro většinu grafických knihoven
|
||||
- vhodné jen pro malá zvětšení
|
||||
- z [00 40 80 80] dostanu [00 10 20 30 40 50 60 70 80 80 80 80 80 80 80 80]
|
||||
- zvětšení 4x metodou (bi)kubické interpolace
|
||||
- pro každou dvojici sousedních pixelů najít kubickou funkci $f(t)$ takovou, že $f(0)$ = první pixel, $f(1)$ = druhý
|
||||
- stanovit hodnoty $f(0.25), f(0.5)$ a $f(0.75)$
|
||||
|
@ -34,6 +36,7 @@ Zmenšení 2x metodou nejbližšího souseda
|
|||
- každý druhý pixel vynechá
|
||||
- nejjednodušší možné
|
||||
- použitelné v praxi pro velmi rychlé náhledy
|
||||
- vynechání každého druhého pixelu
|
||||
|
||||
**Aliasing**
|
||||
- vzniká při vzorkování obrazu s opakujícím se vzorem, pokud vzorkovací frekvence $f_{s}$ je srovnatelná s frekvencí $f_{p}$ opakování vzoru
|
||||
|
|
|
@ -64,6 +64,7 @@
|
|||
|
||||
**Barevné podvzorkování**
|
||||
- zahození barevné informace (RGB na YCbCr, YCoCg, YUV, apod.)
|
||||
- redukuje barevné kanály
|
||||
|
||||
**Statickou část scény neukládat vícekrát**
|
||||
- rozsekání obrazu na makrobloky, ty uloženy vždy jen jednou
|
||||
|
@ -134,7 +135,6 @@ Již při vytváření je nutné rozhondout, jak bude video distribuováno:
|
|||
- datový proud rozdělen na drobné úseky (např. několik ms)
|
||||
- hlavička před každým úsekem, větší soubory
|
||||
|
||||
|
||||
## Audio
|
||||
|
||||
- zvuk = mechanické vlnění
|
||||
|
|
|
@ -188,10 +188,11 @@
|
|||
**Materiály objektů**
|
||||
- určují, jak objekt odráží světlo
|
||||
- nejčastěji definovány třemi parametry
|
||||
- matný odraz
|
||||
- matný (difúzní) odraz
|
||||
- část dopadajícího světla se pohltí
|
||||
- část se odrazí ve všech směrech
|
||||
- lesklý odraz
|
||||
- často definováno pro každou barvu zvlášť
|
||||
- lesklý (spekulární, zrcadlový) odraz
|
||||
- část dopadajícího světla se pohltí
|
||||
- část dopadajícího světla se odrazí dle zákona odrazu
|
||||
- rozptýlený odraz
|
||||
|
|
Loading…
Reference in New Issue