Oprava překlepů v poznámkách z PRO

This commit is contained in:
Filip Znachor 2024-01-31 16:30:14 +01:00
parent dd1b5b9243
commit 287f7da16b
3 changed files with 6 additions and 5 deletions

View file

@ -13,7 +13,7 @@
- očekávané řešení je množina $n$ prvků
- začneme s prázdnou množinou
- vždy zafixujeme 1 položku řešení, kterou už neměníme
- takto pokračujeme dál, dokud jsou všechny zafixované
- takto pokračujeme dál, dokud nejsou všechny zafixované
- pořadí podle slibnosti položek (od slibnějších k méně)
- "greedy" - nikdy se nevrací, nikdy nemění dřívě udělané rozhodnutí
@ -60,10 +60,11 @@ Příklad: Generování permutací
- generujte všechny/náhodnou/další permutaci délky $n$
- permutace v poli, inkrementální změna = jeden swap v poli
- inkrementální změna generuje další permutaci z předchozí
- extrémně rychlé - až $O(0)$ v průměru pro 1 permutaci, nezávisí na $n$
- extrémně rychlé - až $O(1)$ v průměru pro 1 permutaci, nezávisí na $n$
## Rozděl a panuj (D&C)
- angl. *divide-and-conquer*
- složitý problém je rozdělen na jednodušší podproblémy
- řešení podproblémů se poté spojí na celkové řešení
- pro dekomponovatelné problémy

View file

@ -2,7 +2,7 @@
## Motivace
Mějme pole prvků, které je tvořeno stejným počtem prvků **a** a **b** v nejznámém pořadí. Cílem je najít znak **a**.
Mějme pole prvků, které je tvořeno stejným počtem prvků **a** a **b** v neznámém pořadí. Cílem je najít znak **a**.
Deterministicky:
- $n/2$ kroků v nejhorším případě (pokud napřed budou všechna **b**)
@ -12,7 +12,7 @@ Randomizovaně:
- s velkou pravděpodobností najdeme **a** brzy bez ohledu na vstup
- tzv. Las Vegas algoritmus
+ randomizovaný algoritmus může být jednodušší neý deteministický při stejném nejhorším případě jako deterministický (např. quicksort)
+ randomizovaný algoritmus může být jednodušší než deteministický při stejném nejhorším případě jako deterministický (např. quicksort)
+ jednoduchou deterministickou heuristikou s dobrými výsledky může být možné převést na algoritmus s dobrým nejhorším případem dodání náhodnosti (např. medián)
+ někdy náhodnost může řešit problémy, které deterministicky není možné řešit (problémy řešené orákulem) nebo se zdají nemožné

View file

@ -1,7 +1,7 @@
# Data stream algoritmy
- **streaming algorithm** - vstupem proud dat přicházející postupně po jedné položce
- zaměženy na minulost - spočítat nějakou funkci dat
- zaměřeny na minulost - spočítat nějakou funkci dat
+ oproti tomu **online algoritmy** - jak naše rozhodnutí ovlivní budoucnost
+ vypadá snadné, ale nemáme místo na všechna data, jen $O(\log n)$ nebo dokonce $O(1)$ paměti