Úprava poznámek z UPG
This commit is contained in:
parent
379779beb5
commit
247b469959
|
@ -11,10 +11,12 @@
|
||||||
- zvětšení 4x metodou nejbližšího souseda
|
- zvětšení 4x metodou nejbližšího souseda
|
||||||
- nejjednodušší, nejrychlejší
|
- nejjednodušší, nejrychlejší
|
||||||
- obvykle nevhodné
|
- obvykle nevhodné
|
||||||
|
- z [00 40 80 80] dostanu [00 00 00 00 40 40 40 40 80 80 80 80 80 80 80 80]
|
||||||
- zvětšení 4x metodou (bi)lineární interpolace
|
- zvětšení 4x metodou (bi)lineární interpolace
|
||||||
- jednoduché a rychlé
|
- jednoduché a rychlé
|
||||||
- stardardní volba pro většinu grafických knihoven
|
- stardardní volba pro většinu grafických knihoven
|
||||||
- vhodné jen pro malá zvětšení
|
- vhodné jen pro malá zvětšení
|
||||||
|
- z [00 40 80 80] dostanu [00 10 20 30 40 50 60 70 80 80 80 80 80 80 80 80]
|
||||||
- zvětšení 4x metodou (bi)kubické interpolace
|
- zvětšení 4x metodou (bi)kubické interpolace
|
||||||
- pro každou dvojici sousedních pixelů najít kubickou funkci $f(t)$ takovou, že $f(0)$ = první pixel, $f(1)$ = druhý
|
- pro každou dvojici sousedních pixelů najít kubickou funkci $f(t)$ takovou, že $f(0)$ = první pixel, $f(1)$ = druhý
|
||||||
- stanovit hodnoty $f(0.25), f(0.5)$ a $f(0.75)$
|
- stanovit hodnoty $f(0.25), f(0.5)$ a $f(0.75)$
|
||||||
|
@ -34,6 +36,7 @@ Zmenšení 2x metodou nejbližšího souseda
|
||||||
- každý druhý pixel vynechá
|
- každý druhý pixel vynechá
|
||||||
- nejjednodušší možné
|
- nejjednodušší možné
|
||||||
- použitelné v praxi pro velmi rychlé náhledy
|
- použitelné v praxi pro velmi rychlé náhledy
|
||||||
|
- vynechání každého druhého pixelu
|
||||||
|
|
||||||
**Aliasing**
|
**Aliasing**
|
||||||
- vzniká při vzorkování obrazu s opakujícím se vzorem, pokud vzorkovací frekvence $f_{s}$ je srovnatelná s frekvencí $f_{p}$ opakování vzoru
|
- vzniká při vzorkování obrazu s opakujícím se vzorem, pokud vzorkovací frekvence $f_{s}$ je srovnatelná s frekvencí $f_{p}$ opakování vzoru
|
||||||
|
|
|
@ -64,6 +64,7 @@
|
||||||
|
|
||||||
**Barevné podvzorkování**
|
**Barevné podvzorkování**
|
||||||
- zahození barevné informace (RGB na YCbCr, YCoCg, YUV, apod.)
|
- zahození barevné informace (RGB na YCbCr, YCoCg, YUV, apod.)
|
||||||
|
- redukuje barevné kanály
|
||||||
|
|
||||||
**Statickou část scény neukládat vícekrát**
|
**Statickou část scény neukládat vícekrát**
|
||||||
- rozsekání obrazu na makrobloky, ty uloženy vždy jen jednou
|
- rozsekání obrazu na makrobloky, ty uloženy vždy jen jednou
|
||||||
|
@ -134,7 +135,6 @@ Již při vytváření je nutné rozhondout, jak bude video distribuováno:
|
||||||
- datový proud rozdělen na drobné úseky (např. několik ms)
|
- datový proud rozdělen na drobné úseky (např. několik ms)
|
||||||
- hlavička před každým úsekem, větší soubory
|
- hlavička před každým úsekem, větší soubory
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
## Audio
|
## Audio
|
||||||
|
|
||||||
- zvuk = mechanické vlnění
|
- zvuk = mechanické vlnění
|
||||||
|
|
|
@ -188,10 +188,11 @@
|
||||||
**Materiály objektů**
|
**Materiály objektů**
|
||||||
- určují, jak objekt odráží světlo
|
- určují, jak objekt odráží světlo
|
||||||
- nejčastěji definovány třemi parametry
|
- nejčastěji definovány třemi parametry
|
||||||
- matný odraz
|
- matný (difúzní) odraz
|
||||||
- část dopadajícího světla se pohltí
|
- část dopadajícího světla se pohltí
|
||||||
- část se odrazí ve všech směrech
|
- část se odrazí ve všech směrech
|
||||||
- lesklý odraz
|
- často definováno pro každou barvu zvlášť
|
||||||
|
- lesklý (spekulární, zrcadlový) odraz
|
||||||
- část dopadajícího světla se pohltí
|
- část dopadajícího světla se pohltí
|
||||||
- část dopadajícího světla se odrazí dle zákona odrazu
|
- část dopadajícího světla se odrazí dle zákona odrazu
|
||||||
- rozptýlený odraz
|
- rozptýlený odraz
|
||||||
|
|
Loading…
Reference in a new issue