Úprava poznámek z UPG

This commit is contained in:
Filip Znachor 2023-05-26 15:00:05 +02:00
parent 379779beb5
commit 247b469959
3 changed files with 7 additions and 3 deletions

View file

@ -11,10 +11,12 @@
- zvětšení 4x metodou nejbližšího souseda - zvětšení 4x metodou nejbližšího souseda
- nejjednodušší, nejrychlejší - nejjednodušší, nejrychlejší
- obvykle nevhodné - obvykle nevhodné
- z [00 40 80 80] dostanu [00 00 00 00 40 40 40 40 80 80 80 80 80 80 80 80]
- zvětšení 4x metodou (bi)lineární interpolace - zvětšení 4x metodou (bi)lineární interpolace
- jednoduché a rychlé - jednoduché a rychlé
- stardardní volba pro většinu grafických knihoven - stardardní volba pro většinu grafických knihoven
- vhodné jen pro malá zvětšení - vhodné jen pro malá zvětšení
- z [00 40 80 80] dostanu [00 10 20 30 40 50 60 70 80 80 80 80 80 80 80 80]
- zvětšení 4x metodou (bi)kubické interpolace - zvětšení 4x metodou (bi)kubické interpolace
- pro každou dvojici sousedních pixelů najít kubickou funkci $f(t)$ takovou, že $f(0)$ = první pixel, $f(1)$ = druhý - pro každou dvojici sousedních pixelů najít kubickou funkci $f(t)$ takovou, že $f(0)$ = první pixel, $f(1)$ = druhý
- stanovit hodnoty $f(0.25), f(0.5)$ a $f(0.75)$ - stanovit hodnoty $f(0.25), f(0.5)$ a $f(0.75)$
@ -34,6 +36,7 @@ Zmenšení 2x metodou nejbližšího souseda
- každý druhý pixel vynechá - každý druhý pixel vynechá
- nejjednodušší možné - nejjednodušší možné
- použitelné v praxi pro velmi rychlé náhledy - použitelné v praxi pro velmi rychlé náhledy
- vynechání každého druhého pixelu
**Aliasing** **Aliasing**
- vzniká při vzorkování obrazu s opakujícím se vzorem, pokud vzorkovací frekvence $f_{s}$ je srovnatelná s frekvencí $f_{p}$ opakování vzoru - vzniká při vzorkování obrazu s opakujícím se vzorem, pokud vzorkovací frekvence $f_{s}$ je srovnatelná s frekvencí $f_{p}$ opakování vzoru

View file

@ -64,6 +64,7 @@
**Barevné podvzorkování** **Barevné podvzorkování**
- zahození barevné informace (RGB na YCbCr, YCoCg, YUV, apod.) - zahození barevné informace (RGB na YCbCr, YCoCg, YUV, apod.)
- redukuje barevné kanály
**Statickou část scény neukládat vícekrát** **Statickou část scény neukládat vícekrát**
- rozsekání obrazu na makrobloky, ty uloženy vždy jen jednou - rozsekání obrazu na makrobloky, ty uloženy vždy jen jednou
@ -134,7 +135,6 @@ Již při vytváření je nutné rozhondout, jak bude video distribuováno:
- datový proud rozdělen na drobné úseky (např. několik ms) - datový proud rozdělen na drobné úseky (např. několik ms)
- hlavička před každým úsekem, větší soubory - hlavička před každým úsekem, větší soubory
## Audio ## Audio
- zvuk = mechanické vlnění - zvuk = mechanické vlnění

View file

@ -188,10 +188,11 @@
**Materiály objektů** **Materiály objektů**
- určují, jak objekt odráží světlo - určují, jak objekt odráží světlo
- nejčastěji definovány třemi parametry - nejčastěji definovány třemi parametry
- matný odraz - matný (difúzní) odraz
- část dopadajícího světla se pohltí - část dopadajícího světla se pohltí
- část se odrazí ve všech směrech - část se odrazí ve všech směrech
- lesklý odraz - často definováno pro každou barvu zvlášť
- lesklý (spekulární, zrcadlový) odraz
- část dopadajícího světla se pohltí - část dopadajícího světla se pohltí
- část dopadajícího světla se odrazí dle zákona odrazu - část dopadajícího světla se odrazí dle zákona odrazu
- rozptýlený odraz - rozptýlený odraz